آیا تقویت کننده های سیستم ایمنی واقعا کار می کنند؟

[ad_1]

با توجه به این نکته ، بیایید نگاهی به برخی از تقویت کننده های ایمنی بدنبال تبلیغات رایج و آنچه متخصصان در مورد اثربخشی آنها می گویند ، بیاندازیم. و مثل همیشه قبل از تصمیم به مصرف هرگونه مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

کدام “تقویت کننده های ایمنی” در واقع کار می کنند؟

طب سوزنی

وان اورس می گوید که طب سوزنی می تواند التهاب را کاهش دهد – با یک هشدار جدی: “این … کاملاً مختص افراد است و ممکن است در بسیاری از افراد مثر نباشد.”

به نظر می رسد این اتفاق نظر بین متخصصان باشد. جاروش می گوید: “اگر طب سوزنی به شما در کاهش سطح اضطراب کمک می کند ، به شما کمک می کند تا بخوابید و غیره ، پس احتمالاً یک سیستم ایمنی بدن وجود دارد.” “این بیشتر درمورد پرداختن به موضوعی است که ممکن است مانع از عملکرد کامل سیستم ایمنی بدن شود ، در مقابل تقویت سیستم ایمنی بیش از آنچه که در غیر این صورت توانایی آن را دارد.”

نیکت Sonpal ، متخصص داخلی و گوارش مستقر در شهر نیویورک موافق است که طب سوزنی می تواند از نظر کاهش استرس مفید باشد ، توضیح می دهد که “مطالعات کوچک نشان داده اند که می تواند در کاهش استرس و اضطراب مفید باشد که می تواند بر سیستم ایمنی بدن تأثیر مثبت بگذارد. “

گل سرخ

“Elderberry است [a] جاروش می گوید: “از مکملی که اغلب اوقات از من سال می شود ،” برخی از تحقیقات نشان می دهد که گل پیر ممکن است به کوتاه شدن کمک کند [the] مدت زمان آنفلوانزا و سینوزیت. اما باز هم هیچ چیز قطعی نیست. “

Sonpal می گوید که هر گونه بهره بالقوه از گل توت مربوط به آنتی اکسیدان ها است. وی توضیح می دهد: “شاه بلوط مملو از آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی است که مستقیماً سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.” “تحقیقات اپیدمیولوژیک ارتباطاتی را بین رژیم های غذایی غنی از آنتی اکسیدان و کاهش میزان سرطان پیدا کرده است.”

اگر ترجیح دادید که گیاه شاه بلوط را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید و سپس با احتیاط ادامه دهید و مکمل را از نزدیک مشاهده کنید: از گیاه شاه بلوط پخته نشده پرهیز کنید ، زیرا باعث ناراحتی معده می شود.

سیر

Sonpal می گوید که سیر می تواند گزینه دیگری برای رژیم غذایی شما باشد ، به ویژه عصاره سیر کهنه ، که برخی مطالعات حاوی خواص آنتی اکسیدانی افزایش یافته است. وی می گوید: “تحقیقات از نظر تقویت سیستم ایمنی بدن توسط سیر روشن تر است.” “دانشمندان همچنین ترکیباتی را در سیر یافتند که پاسخ ایمنی سلول های سفید را افزایش می دهد که به آنها کمک می کند تا با ویروس ها و علائم بیماری مقابله کنند.”

به گفته جاروش ، “برخی مطالعات نشان می دهد که سیر می تواند جنبه های سیستم ایمنی بدن ما را تحریک یا پشتیبانی کند.” بنابراین در صورت استفاده از دو برابر تعداد میخک در دستور العمل های مورد علاقه خود ، از آن استفاده کنید.

پروبیوتیک ها

طبق گفته Sonpal ، پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که به تنوع بخشی به میکروبیوم روده کمک می کنند و به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند تا التهاب را تنظیم کند. وی می گوید: “هرچه کلنی های باکتریایی ما در روده متنوع تر باشند ، احساس بهتری خواهیم داشت.”

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>