آیا سیب زمینی برای کاهش وزن مفید است؟

[ad_1]

سیب زمینی ها از آنجا که سرشار از کربوهیدرات هستند به دلیل افزایش وزن شهرت بدی کسب کرده اند ، اما POPSUGAR با کیت کوفال ، MS ، RDN ، LDN ، متخصص تغذیه ثبت شده صحبت کرد ، که توضیح داد سیب زمینی در واقع می تواند ترویج کاهش وزن. من به دلیل اینکه من سه ماه است که هر روز سیب زمینی می خورم و توانستم 10 پوند وزن کم کنم ، زنده مانده ام و آن را حفظ کرده ام. به خواندن ادامه دهید تا بدانید چرا سیب زمینی در واقع یک ماده غذایی مناسب برای کاهش وزن است.

آیا کربوهیدرات ها مانند سیب زمینی برای کاهش وزن مضر نیستند؟

همه کربوهیدرات ها برابر نیستند. کوفال توضیح داد ، نوع کربوهیدرات – پیچیده و کامل در مقایسه با ساده و تصفیه شده – در کاهش وزن نقش دارد. کربوهیدرات های پیچیده مانند سیب زمینی و غلات کامل ، در واقع کم کالری و سرشار از فیبر هستند ، بنابراین خوردن این مواد غذایی به شما کمک می کند کالری کمتری مصرف کنید و احساس سیری بیشتری کنید. در حالی که کربوهیدرات های ساده و تصفیه شده مانند شیرینی ها ، کراکر و غلات صبحانه ، به عنوان مثال ، پردازش می شوند و بنابراین از نظر کالری از چربی بیشتری بدون فیبر برخوردار هستند. بنابراین وقتی آنها را می خورید ، کالری زیادی مصرف می کنید بدون اینکه احساس رضایت کنید ، بنابراین در نهایت بیشتر می خورید ، که می تواند منجر به افزایش وزن شود.

درست مثل هر گروه غذایی دیگر ، کربوهیدرات هایی که بیش از حد مصرف می شوند می توانند باعث افزایش وزن ، به ویژه کربوهیدرات های تصفیه شده شوند. کوفال گفت: “کربوهیدرات ها نیز به دلیل ضربه ای که دوپامین به مغز ما وارد می کند در اثر مصرف آنها بسیار راحت پرخوری می شوند.” کربوهیدرات های فراوری شده مانند نان ، کالاهای پخته شده ، ماکارونی و کراکر باعث افزایش ترشح دوپامین در مغز ما در هنگام مصرف می شود ، به این معنی که احتمال مصرف بیش از حد و افزایش وزن بیشتر است. کربوهیدراتهای فرآوری شده اغلب دارای قند و روغن اضافی هستند که هم کالری را افزایش می دهد و هم میل به مصرف را افزایش می دهد.

اگر به دنبال کاهش وزن در هنگام احساس سیری هستید ، کوفال پیشنهاد کرد که اکثر کربوهیدرات های مصرفی ما باید از غذاهای کامل ، فرآوری نشده مانند سیب زمینی ، برنج قهوه ای ، کینوا ، ذرت ، جو دوسر و میوه تامین شود. و کم کاری نکنید! بدن ما با گلوکز حاصل از خوردن کربوهیدرات کار می کند ، بنابراین کوفال گفت که قصد دارد حدود 50 تا 60 درصد کالری شما را از کربوهیدرات های کامل و فرآوری نشده بخورد.

چرا سیب زمینی برای کاهش وزن مناسب است؟

کوفال توضیح داد: هر دو سیب زمینی سفید و شیرین برای کاهش وزن مفید هستند و یک غذای کم کالری در نظر گرفته می شوند. یک پوند سیب زمینی 400 کالری دارد در مقایسه با یک پوند نان که 1200 کالری است. این بدان معناست که شما می توانید سیب زمینی را مصرف کنید در حالیکه کالری کم دریافتی دارید ، بدون اینکه احساس گرسنگی کنید به کاهش وزن کمک می کنید. دلیل این امر آنست که طبق شاخص سیری غذاهای رایج ، سیب زمینی آب پز به عنوان اشباع ترین ماده غذایی در نظر گرفته می شود ، تقریباً 2.5 برابر بیشتر از نان.

اثر سیری سیب زمینی به دلیل حجم غذا (یک سیب زمینی بزرگ یا دو ماده متوسط ​​حدود یک پوند) و آب زیاد ، فیبر زیاد (شش گرم) و پروتئین زیاد (تقریبا 10 گرم) است. فیبر ، بیشتر در پوست یافت می شود ، به کند شدن هضم غذا کمک می کند ، باعث سیری و کاهش گرسنگی می شود. سیب زمینی همچنین حاوی ترکیبی به نام مهار کننده پروتئیناز II است که کوفال را توضیح می دهد ، که بر ترشح هورمون تأثیر می گذارد و در نتیجه گرسنگی کاهش می یابد و هضم آن کندتر می شود. ترکیب فیبر و پروتئین به افزایش سیری کمک می کند و به کاهش وزن کمک می کند.


منبع تصویر: جنی شکر

آیا برخی از سیب زمینی ها برای کاهش وزن بهتر هستند؟

تمام سیب زمینی ها کالری کمی دارند و باعث می شوند لاغر شوند. کوفال گفت ، اگرچه تفاوت کمی در مقدار فیبر وجود دارد ، که به طور طبیعی قند و مقادیر ریز مغذی وجود دارد ، اما این اختلافات به اندازه کافی قابل توجه نیستند تا بتوانند بر کاهش وزن تأثیر بگذارند. سیب زمینی سفید کمی کالری کمتری دارد اما فیبر زیادی دارد. سیب زمینی قرمز همچنین کالری کمی دارد ، فیبر کمی کمی دارد اما حاوی مقادیر زیادی مواد شیمیایی شیمیایی است. کالری سیب زمینی شیرین کمی بالاتر است ، اما حاوی فیبر زیادی است و از نظر مواد معدنی و آنتی اکسیدان بسیار متراکم است. در پایان روز ، هر نوع سیب زمینی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید – سفید ، طلای یوکان ، قرمز ، روست ، گارنت ، شیرینی ژاپنی یا بنفش – اما پوست را بخورید ، جایی که بیشتر فیبر و عناصر ریز مغذی در آن یافت می شود .

بهترین روش برای تهیه سیب زمینی برای کاهش وزن بهینه چیست؟

یکی از دلایل ارتباط سیب زمینی با افزایش وزن به دلیل طرز تهیه معمول آن است. کوفال گفت ، استفاده از روغن برای سرخ کردن یا تفت دادن سیب زمینی یا افزودن چربی های دیگر مانند له شدن در کره و شیر یا افزودن پنیر ، خامه ترش یا بیکن ، همگی چربی و کالری اضافی اضافه می کنند و برای کاهش وزن مفید نیستند.

اگر هوس ، تفت دادن هوا یا پختن روی کاغذ روغنی می کنید ، بدون روغن اضافه شده گزینه خوبی است زیرا چربی و کالری اضافه شده را از بین می برد. اما کوفال گفت اگر هدف شما کاهش وزن است ، بهترین روش جوشاندن یا بخارپز شدن سیب زمینی است. این به حفظ محتوای آب کمک می کند ، باعث پر کردن آنها نسبت به پخت یا سرخ شدن می شود ، این باعث از بین رفتن آب سیب زمینی و متراکم شدن آن از نظر کالری می شود. جوشاندن یا بخار دادن ، و به دنبال آن خنک سازی همچنین باعث تولید مقادیر زیادی نشاسته مقاوم می شود ، که به عنوان تنظیم کننده متابولیسم ، باعث سیری و سیری و جلوگیری از پرخوری می شود.

برای سهولت خوردن سیب زمینی ، یک کیسه بزرگ بخرید و حدود چهار تا پنج پوند را روی اجاق گاز بجوشانید. من دوست دارم آنها را در گلدان فوری خود بخار دهم (16 دقیقه با فشار بالا). اجازه دهید تا خنک شوند ، سپس آنها را درون یک ظرف شیشه ای در یخچال قرار دهید (آنها نیز خوب یخ می زنند) تا بتوانید از آنها با سبزیجات بخارپز لذت ببرید ، آنها را به سالاد خود اضافه کنید ، یا دوست دارم آنها را به طور خلاصه در سرخ کن هوا بپزم. شما احساس رضایت خواهید کرد و اگر هدف شما کاهش وزن باشد ، از اینکه سیب زمینی چقدر می تواند در وعده های غذایی شما جای بگیرد ، شگفت زده خواهید شد!

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>