آیا 10 دقیقه کاردیو اضافی بر روحیه و وزن تأثیر دارد؟

[ad_1]

من از روز 16 نوامبر ، 2020 هر روز روی قایقرانی قدم می گذارم و هدف روزانه را 10000 متر ردیف می کنم که بیشتر برای سلامت روان است. من صبح زود قبل از این که خانواده ام بیدار شوند و برای انجام کاری سالم برای من ، به تنهایی تنفس ، تعریق و تماشای فیلم های YouTube خود را از دست بدهم ، فقط برای لذت بردن از یک ساعت که هیچ مسئولیتی نداشتم ، به آن زمان نیاز داشتم. در طی چند ماه گذشته ، احساس شادی ، استرس کمتری و قدرت بیشتری داشته ام.

10 هزار متر قایقرانی با سرعت متوسط ​​حدود 54 تا 60 دقیقه طول می کشد و هرچه بدنم قویتر می شد و استقامتم بهتر می شد ، تمایل به تمرینات طولانی تر را داشتم. بنابراین در تاریخ 2 ژانویه (چهل و چهارمین سالگرد تولد من!) ، تصمیم گرفتم که 10 دقیقه کاردیو اضافی انجام دهم ، فقط ببینم که این زمان تنهایی اضافی و ورزش چگونه بر سلامت روان من تأثیر می گذارد. آیا احساس بهتری خواهم داشت؟ خوشحال تر؟ بیشتر زمین گیر و استرس کمتری دارید؟ من همچنین متوجه شدم که حتی با قایقرانی 10000 متر ، هنوز کمی از وزن اضافه ای که در طی COV بدست آورده بودم ، احساس می کنم و احساس نمی کنم مثل خودم باشم. می خواستم ببینم آیا انجام 10 دقیقه کاردیو اضافی به من کمک می کند تا بیشتر خم شوم.

چه نوع کاردیو انجام دادم؟

از آنجا که قبلاً در ردیف مسابقات بودم ، بیشتر اوقات ، فقط 10 دقیقه اضافی قایقرانی می کردم. این بدان معناست که من باید زودتر زنگ هشدار خود را تنظیم کنم و قصد دارم از 5 صبح تا 6:10 صبح قایقرانی کنم ، سپس یوگا انجام دهم و به مدت 20 دقیقه کشش دهم.

اگر به اندازه کافی زود بیدار نمی شدم ، 10 دقیقه پیاده روی در جنگل های نزدیک خانه ام را با سگهایم (که معمولاً به 20 یا 30 دقیقه تبدیل می شد) انجام می دادم. در این جنگل ها بسیار تپه ای است ، بنابراین من قطعاً نفس سنگینی می کشیدم. بیرون رفتن خیلی خوب بود و حتی اگر برفی و 18 درجه بود ، بعد از 10 دقیقه آنقدر گرم می شدم که مجبور شدم لایه ها را دور کنم! اگر خیلی سرد بود (زیر 15 درجه حد شخصی من بود!) ، من فقط باید روی تردمیل خود حرکت کنم و تا 12 درصد شیب داشته باشم.

اگرچه تمرین قایقرانی طولانی تر احساس خوبی داشت ، اما من از انجام 10 دقیقه جداگانه در روز نیز استقبال می کنم. این یک استراحت ذهنی خوب بود ، و احساس خوبی داشتم که بدنم را حرکت می داد ، مخصوصاً اگر این کار را بعد از نشستن بیشتر روز برای کار انجام داده باشم.

چگونه انگیزه خود را برای انجام 10 دقیقه کاردیو بیشتر حفظ کردم؟

در ابتدای سال 2021 ، هنگامی که یک روز در اینستاگرام پیمایش می کردم ، ردیاب های عادت را کشف کردم. از آنجایی که من به روزنامه نگاری علاقه مند هستم ، فکر کردم این یک چیز جالب برای امتحان است من بخشی برای “ردیف 10K متر” درست کردم و در کنار آن ، بخشی برای “10 دقیقه کاردیو اضافی” داشتم. چه کسی می دانست این نمودار کوچک اینقدر انگیزه آور باشد ؟! بعد از تمرین هر روز صبح ، ردیاب عادت خود را با مجموعه جدیدی از نشانگرهای قلم مو پر می کردم ، و تحقق این اهداف قبل از ساعت 7 صبح احساس خوبی داشت!

انجام 10 دقیقه کاردیو اضافی چگونه بر سلامت روان من تأثیر گذاشت؟

چه کسی می دانست که 10 دقیقه وقت تنهایی اضافی ، زمان تعریق اضافی ، تنفس اضافی سنگین ، چنین تفاوتی ایجاد کند؟ در اواخر هفته دوم ، زمان تمرین من به سرعت دور می شود و این 10 دقیقه اضافی هرگز احساس سختی و سختی نمی کند. کاملاً برعکس بود! ورزش به تنهایی احساس خوبی داشت و 10 دقیقه دیگر فقط احساس بهتری داشت.

من می آمدم طبقه بالا تا بقیه خانه را بیدار کنم و احساس آرامش و خوشبختی می کنم و برای شروع روزم آماده هستم. این احساس شگفت انگیز همان انگیزه ای است که صبح ها می خواستم در رختخوابم بخوابم.

انجام 10 دقیقه کاردیو اضافی چه تاثیری بر وزن من دارد؟

به آینه نگاه کردم ، بعد از این یک ماه ، لاغرتر به نظر می رسیدم و ماهیچه های بالاتنه من کاملاً مشخص تر بودند – حتی PT من در مورد اینکه چقدر روحیه دارم باید عقب باشم اظهار نظر کرد! من تمام ماه خود را وزن نکردم (زیرا در همان زمان در سفر خوردن بصری عمیق بودم) ، بنابراین وقتی سرانجام قدم در مقیاس گذاشتم ، از این که داشتم شوکه شدم پنج پوند اضافه کرد. این به من یادآوری کرد که چرا دیگر از وزن کردن دست کشیدم! چه دسته BS! من عضله پیدا کرده بودم و چربی از دست داده بودم. مقیاس چنین چیزی را نشان نمی داد ، اما آینه و نوع لباس من مناسب بود! اعطا این نیست فقط از 10 دقیقه کاردیو اضافی. مسافت 10 هزار مایل مسافت نیز در افزایش عضلات من تأثیر داشت. اما همانطور که گفتم ، حدودا یک ساعت قایقرانی روزانه به من کمک نمی کند لاغرتر شوم – من به یک فلات برخورد کرده بودم. تا زمانی که شروع به انجام این 10 دقیقه اضافی کردم ، تفاوت بیشتری را دیدم.

افزودن 10 دقیقه قلب اضافی چه تاثیری بر سلامت جسمی من دارد؟

تنها فایده ای که باعث تعجب من شد زیرا یکی از دلایل انجام 10 دقیقه کاردیو اضافی نبود ، بهبود سطح آمادگی جسمانی بود. من هر تمرین را از دونده ارگاتای خود ردیابی می کردم و در پایان ماه ، سرعت تقسیم (سرعت) من با 15 تا 20 ثانیه سریعتر بود. من حتی در تلاش نبودم تقسیم قایقرانی خود را افزایش دهم. این فقط به طور طبیعی از قایقرانی بیشتر و قوی تر شدن اتفاق افتاده است.

تمام بدنم احساس قدرت می کرد ، انرژی بیشتری داشتم و درد و رنجی که از ماه ها قبل متحمل شده ام از بین می رود. خیلی هیجان زده بودم!

من متوقف شدم ، و این زمانی بود که می دانستم آن 10 دقیقه اضافی چقدر تفاوت ایجاد کرده است!

بعد از اتمام ماه ، یک ردیاب عادت جدید برای ماه فوریه ایجاد کردم و به جای انجام 10 دقیقه کاردیو اضافی ، به جای آن “10 بار فشار دادن” را اضافه کردم. در حالی که این عادت کوچک باعث می شود احساس خوبی داشته باشم ، انجام نکردن 10 دقیقه کاردیو اضافی باعث شد که بفهمم چقدر آن را از دست داده ام! فقط دو هفته است که متوقف شده ام ، اما طی سه روز گذشته ، طبیعتاً آن را دوباره به روزهایم برگردانده ام ، حتی بدون آنکه قصد داشته باشم. اکنون می دانم که چرا ورزشکاران می توانند ساعت ها تمرین کنند – حرکت بسیار خوب است!

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>