اختلال عملکرد اجرایی علامت افسردگی است که کارهای اساسی را دشوار می کند


و هرچه بیشتر درباره وظیفه ای که باعث پریشانی شما می شود فکر کنید ، ممکن است انرژی شما کاهش یابد. ایمی نسامران ، روانشناس مجاز و بنیانگذار روانشناسی اطلس در لانسینگ ، میشیگان ، می گوید: “خستگی و کمبود انرژی می تواند حتی کارهایی را که به طور معمول کوچک به نظر می رسند ، واقعاً بزرگ نشان دهد و به تلاش جسمی زیادی نیاز دارد.”

چگونه می توانم کنار بیایم وقتی بیش از حد قادر به فعالیت نیستم

فراتر از دریافت درمان رسمی برای سلامت روان ، چه از طریق درمان یا استفاده از دارو یا ترکیبی از هر دو ، بسیاری از کسانی که با اختلال عملکرد اجرایی روبرو هستند از روش های ساده ای برای کنترل بیشتر بار استفاده می کنند. یک نکته معمول این است که لیستی از کارهای روزانه خود را نگه دارید. این نه تنها به شما کمک می کند دقیقاً آنچه را می خواهید به دست آورید به خاطر بسپارید ، بلکه می تواند به شما کمک کند تا اهداف شما قابل کنترل تر به نظر برسند.

تالی توضیح می دهد: “كارهای روزمره را به تكه های كوچك تقسیم كنید كه به راحتی قابل انجام است. اگر یك نفر روز خود را با لیست طولانی از موارد شروع كند ، بسیار طاقت فرسا به نظر می رسد.” “وقتی لیست به دو یا سه ماده تقسیم می شود ، انگیزه افزایش می یابد و موفقیت بسیار بیشتر به دست می آید. به عنوان مثال ، من اغلب مشتریانی بسیار افسرده دارم که روز را با دوش گرفتن ساده ، مسواک زدن شروع می کنم ، و لباس پوشیدن. هر مورد در آن لیست از هم جدا شده و آن خوشه انجام می شود. “

گزینه دیگر ترکیب این کارها با چیزی است که معمولاً از آن لذت می برید – حتی اگر ممکن است در جستجوی لذت بردن از چیزهایی باشید که قبلاً تلاش می کردید. شیف می گوید: “جفت شدن یک کار با چیز دلپذیر می تواند کمک کند.” وی توصیه می کند: “بگویید که شما باید ظرفها یا نظافت خانه را انجام دهید. این کار را با چیزی مانند گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود یا پخش برنامه مورد علاقه خود در پس زمینه در حین تمیز کردن جفت کنید.”

این چیزی است که راشل حتی با انجام کارهای کوچکتر ، مسواک زدن شامل آن نیز مفید واقع شده است. او می گوید: “من یک تایمر تنظیم کردم. من یک ویدئو قرار دادم تا احساس نکنم که زمان می گذرد و لذت بیشتری دارد. انجام آن کمی آسان تر است.”

نسامران می گوید: “گاهی اوقات ، انجام کوچکترین کار ممکن گامی در مسیر درست است.” “شاید فقط شستن صورت به جای دوش گرفتن کامل پیشرفت داشته باشد. اگر تهیه یک وعده غذایی غیرممکن است ، ممکن است یک میان وعده یا یک نوشیدنی آب بخورید ؛ اگر بلند شدن از رختخواب احساس سختی می کنید ، شاید فقط نشستن در رختخواب باشید. نسخه های مربوط به وظایف می توانند آنچه را که غیرممکن است ، عملی تر کنند. “

بالاتر از همه ، بخشش و صبر با خود ضروری است. دانیل چولاکیان ، نویسنده ای که افسردگی را با اختلال عملکرد اجرایی تجربه کرده است ، می گوید: “بسیاری از افسردگی ها با عصبانیت از این بابت بدتر می شوند.” “من فکر می کنم اگر حتی فقط می توانی کمک کنی [think to yourself]، ‘مقدس ، دندانهای خود را مسواک زدی؟ عزیزم ، عظیم. “

روشل در نگرشی مشابه قدرت یافته است. او می گوید: “بزرگترین چیز فقط این است که فقط با خود صبور باشی.” “مثل اینکه ، من می دانم که وقتی افسردگی واقعاً سخت می شود ، این همان چیزی است که یک قسمت سخت می شود. واقعاً یک ثانیه وقت بگذارید تا با خود صبور باشید و فقط بدانید که همیشه می توانید عقب برگردید.”


در مورد سلامتی و سلامتی بیشتر بخوانید جذابیت:


اکنون ، از روز بیدار شدن تا جمع آوری سطل زباله ، کل برنامه های کارگر بهداشت را تماشا کنید:

فراموش نکنید که Allure را دنبال کنید اینستاگرام و توییتر.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>