مطالعه می گوید ، رژیم غذایی کم چربی وگان برای کاهش وزن بهترین است

[ad_1]

اگر کاهش وزن یکی از اهداف شما در سال 2021 است ، ممکن است بخواهید یک رژیم غذایی کم چربی وگان در نظر بگیرید. مطالعه جدیدی که در 5 فوریه توسط کمیته پزشکان پزشکی مسئول در این کشور منتشر شد مجله کالج تغذیه آمریکا نشان داد که خوردن یک رژیم غذایی گیاهی کم چرب در واقع بیشتر برای کاهش وزن موثرتر از رژیم مدیترانه ای است که به طور معمول بهترین رژیم برای کاهش وزن است. تعجب کردی؟

این دو رژیم غذایی در یک آزمایش 36 هفته ای با یکدیگر مقایسه شدند. به مدت 16 هفته ، نیمی از شرکت کنندگان به طور تصادفی به یک رژیم غذایی کم چربی وگان ، خوردن سبزیجات ، میوه ها ، غلات کامل و حبوبات اختصاص داده شدند ، در حالی که چربی های گیاهی مانند روغن ، آووکادو ، آجیل ، دانه ها و نارگیل را محدود کردند. نیمی دیگر از رژیم مدیترانه ای پیروی کرد ، که همچنین پر از سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل است ، اما شامل روغن زیتون و مقدار متوسطی از ماهی و مرغ است. هیچ یک از این دو گروه محدودیت کالری نداشتند.

پس از 16 هفته ، شرکت کنندگان به مدت چهار هفته به رژیم های اصلی خود بازگشتند ، سپس رژیم مخالف را برای 16 هفته دیگر دنبال کردند.

این مطالعه نشان داد که خوردن یک رژیم غذایی کم چربی وگان نتایج بهتری برای کاهش وزن ، سطح کلسترول و بهبود ترکیب بدن و حساسیت به انسولین دارد. شرکت کنندگان در رژیم لاغری مدیترانه ای لاغر نشدند ، اما افرادی که رژیم وگان کم چربی داشتند به طور متوسط ​​13.2 پوند از جمله متوسط ​​7.5 پوند چربی از دست دادند.

در حالی که بسیاری از کارشناسان ، رژیم غذایی مدیترانه ای را یکی از بهترین راههای کاهش وزن می دانند ، نویسنده این مطالعه ، نیل بارنارد ، MD ، رئیس کمیته پزشکان ، گفت که به نظر می رسد رژیم غذایی شامل ماهی های چرب ، لبنیات و روغن ها باشد به همین دلیل هیچ یک از شرکت کنندگان وزن خود را کاهش ندادند.

من برای جلب نظر وی در مورد این مطالعه به سوزان مک فارلین ، متخصص تغذیه ثبت شده ، مراجعه کردم و او به POPSUGAR توضیح داد: “در این مطالعه کاهش وزن می تواند به دلیل کاهش کالری باشد.” شرکت کنندگانی که از رژیم وگان کم چرب استفاده می کردند ، گزارش کردند که به طور طبیعی 500 کالری کمتر مصرف می کنند ، اما میزان کالری دریافتی آنها هنگام خوردن رژیم مدیترانه ای تغییر نکرده است.

مک فارلین گفت: خوردن سبزیجات ، میوه ها ، غلات کامل و حبوبات که به طور طبیعی کالری کمتری نسبت به غذاهای حاوی چربی دارند ، به شرکت کنندگان اجازه می دهد بدون کاهش حجم غذایی که دارند ، کالری دریافتی خود را کاهش دهند. وی افزود ، این نوع غذاها دارای مقدار زیادی آب و فیبر هستند که سیری آنها را افزایش می دهد ، بنابراین شما احساس سیری می کنید و کالری کمتری مصرف می کنید. Macfarlane گفت ، خوردن یک رژیم غذایی کم چربی وگان به این معنی است که شما غذاهای فرآوری شده با کالری بالا را نیز نمی خورید ، که پرخوری آسان است و منجر به افزایش وزن می شود.

برای اضافه کردن مصرف شخصی خودم ، از ژوئیه 2020 رژیم غذایی کم چربی و کربوهیدرات بالا را شروع کردم. من قبلا گوشت یا لبنیات نمی خوردم ، اما تخم مرغ ، روغن ، آووکادو ، نارگیل و تعداد زیادی دانه و مغز می خوردم. و کره مغزها روی آوردن به یک رژیم غذایی کم چربی وگان مزایای بسیاری به من ارائه داد. تا زمانی که من به اندازه کافی کربوهیدرات نشاسته مصرف می کردم ، قند یا غذاهای فرآوری شده یا آرد مصرف نمی کردم ، انرژی بیشتری برای تمریناتم داشتم ، لاغرتر می شدم ، و یک بار به تمام فیبرهایی که از لوبیا و سبزیجات غیر نشاسته ای می خوردم عادت کردم ، هضم من به طور قابل توجهی بهبود یافته بود.

تأکید این نکته مهم است که این مطالعه به رژیم وگان کم چرب اشاره دارد ، به این معنی که رژیم شما 10 تا 15 درصد چربی است – چربی آن صفر نیست. ویتنی انگلیسی ، متخصص تغذیه و ثبت شده Tabaie ، MS ، هشدار داد که مصرف صفر چربی می تواند نتیجه معکوس دهد ، زیرا چربی ها احساس سیری را ایجاد می کنند. وی در مصاحبه قبلی گفت: “بعداً ممکن است شخصی جبران کند تا وعده های غذایی کم چرب خود را جبران کند” ، که این امر منجر به افزایش وزن می شود. متخصص تغذیه ثبت شده سارا روون ، MS ، CDN از Rooted Wellness افزود که عدم مصرف کافی چربی می تواند منجر به کمبود مواد مغذی در اثر عدم دریافت کافی ویتامین های محلول در چربی (A ، D ، E و K) شود.

نکته اصلی این است که خوردن یک رژیم غذایی کامل و گیاهی راهی سالم برای تغذیه است ، زیرا فرد را به خوردن میوه های غنی از ویتامین و فیبر ، سبزیجات و غلات کامل ترغیب می کند. اما طبایی گفت: “داشتن یک رژیم غذایی متعادل با مقادیر متوسط ​​پروتئین ، چربی و کربوهیدرات های پیچیده در هر وعده غذایی” برای سلامتی مطلوب ضروری است. برای تجزیه کلان وعده های غذایی ، متخصص تغذیه ثبت شده Leslie Langevin ، MS ، نویسنده کتاب کتاب ضد آشپزخانه آشپزخانه ضد التهاب توصیه می کند بشقاب خود را به نصف بشقاب سبزیجات کم کربوهیدرات ، یک چهارم پروتئین صفحه و یک چهارم کربوهیدرات صفحه به علاوه چربی تقسیم کنید.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>