نائومی اوگبتا در مورد آموزش آزمایش های المپیک در Lockdown

[ad_1]

منچستر ، انگلستان - 05 سپتامبر: در این تصویر جزوه ارائه شده توسط دو و میدانی بریتانیا ، مدال طلا ، نائومی اوگبتا از بریتانیا در هنگام مراسم مدال مسابقات پرش سه گانه زنان در روز دوم مسابقات دوومیدانی مولر انگلیس در ورزشگاه منطقه ای منچستر در سپتامبر 05 ، 2020 در منچستر ، انگلیس.  (عکس توسط دو و میدانی بریتانیا - جزوه / دو و میدانی انگلیس از طریق گتی ایماژ)

ناگفته نماند که سال گذشته برای همه بسیار متفاوت به نظر رسیده است. سالی بود که همه چیز تغییر کرد ، جایی که کارهای روزمره از پنجره بیرون می رفت ، و همه ما باید در مورد چگونگی انجام کارهایی که انجام می دهیم دوباره فکر کنیم. از نظر نائومی اوگبتا ، مانند بسیاری از ما ، سال عدم اطمینان بود. با به تعویق افتادن بازی های المپیک 2020 توکیو به سال 2021 ، امید پرش سه گانه المپیک خود را از برنامه معمول تمرین خارج کرد و فاقد جهت گیری بود.

وقتی COVID-19 دنیا را تعطیل کرد ، برنامه او یک شبه ناپدید شد و او اعتراف کرد که اولین قفل رژیم چهار تا شش جلسه ای در هفته را که به شدت برنامه ریزی شده بود ، ویران کرد. Ogbeta به POPSUGAR گفت كه قبل از COVID ، برنامه آموزش او شلوغ اما سرگرم كننده بود. شب ها در پیست یا در سالن ورزشی می گذراند ، و با گروه تمرینی اش به موسیقی گوش می داد – و همیشه در آستانه مسابقه ای برای ادامه فشار وجود داشت. او می گوید: “اکنون ، من در مسیر خالی حاضر می شوم.” “تقریباً ساکت و آرام است. من خودم جلسات بدنسازی را در یک سالن ورزشی خالی انجام می دهم ، سپس در خانه هر کاری از دستم برمی آید انجام می دهم تا از همان سطح آمادگی جسمانی برخوردار باشم.”

وقتی از اوگبتا پرسیدیم که چگونه توانسته است انگیزه خود را حفظ کند و همچنین از طریق یک قفل دیگر مراقبت از سلامت روانی خود را بخواهد ، پاسخ او کاملاً صادقانه بود: “من شروع به درمان کردم”. وی گفت که به ویژه دیدن یک روانشناس ورزشی به او کمک کرده است تا اهداف خود را که مهمتر از قبل از آزمایش های المپیک توکیو است ، قرار است در ژوئن 2021 انجام دهد.

به ویژه دیدن یک روانشناس ورزشی به او کمک کرده است تا اهداف خود را که مهمتر از قبل از آزمایش های المپیک توکیو است ، انجام دهد.

وی گفت: “یکی از مواردی که روانشناس ورزشی من به من گفت این بود که به جای تمرکز روی اهداف مربوط به مسابقات ، مانند” من می خواهم به المپیک بروم “،” من می خواهم در این مسابقات بپرم “، او گفت که همه این اهداف کوچک را فراموش کن و [ask myself] “هدف بزرگ شما چیست؟” “از نظر اوگبتا ، این یک رکورد جهانی است.

بنابراین ، به پیشنهاد روانشناس ورزشی خود ، او این هدف را روی یخچال خود قرار داده و آن را به عنوان تصویر زمینه تلفن خود قرار داده است – و هر روز وقتی می بیند آنچه را که دنبال آن است یادآوری می شود. “بنابراین ، مهم نیست که در زندگی چه اتفاقی می افتد ، من هنوز هم می دانم که هدفم چیست.” از طریق همه گیری ، اوگبتا همچنین توضیح داد که داشتن یک برنامه روزمره در شب متنوع کردن آموزش او کمک کرده است: به طور خاص ، آن را از مسیر خارج کنید و به عنوان یک سفیر بلوک لندن تبدیل شوید ، و به شرکت تناسب اندام ملحق شوید که کلاس های آموزش در خانه مانند پیلاتس و یوگا را هنگام استودیو خود پذیرفته است. بسته

POPSUGAR: اگر COVID-19 هرگز اتفاق نیفتاده بود ، در حال حاضر ، قبل از بازی های المپیک توکیو ، آموزش برای شما چگونه خواهد بود؟

نائومی اوگبتا: خوب ، برای یکی ، من الان خودم خیلی تمرین می کنم ، و خیلی عادت دارم که به صورت گروهی تمرین کنم. بنابراین به نوعی ، واقعاً سخت بوده است ، اما [effects of the] همه گیری در واقع برای من مثبت بوده است. قبل از همه گیری ، انگیزه مشابه الان را نداشتم. همین مسئله باعث شد که من بخواهم علاوه بر تمرین در پیست مانند بلوک ، کارهای بیشتری انجام دهم و تا جایی که می توانم تناسب اندام پیدا کنم. بدون [the pandemic]، فکر نمی کنم انگیزه ی یکسانی داشته باشم. بنابراین ، به روشی عجیب ، نعمت بوده است. به روشی عجیب و غریب.

در حال حاضر ، من چهار جلسه پیست در هفته و سه جلسه ورزش دارم [a week]. سپس هر روز سه کلاس زنده و درخواستی برای یوگای صبح انجام می دهم. خیلی زیاد است ، اما من خیلی عادت دارم که یک برنامه شلوغ داشته باشم. اکنون که از آدیداس حمایت مالی کردم و یک ورزشکار تمام وقت هستم ، به این معنی است که اکنون زمان زیادی برای تمرین دارم.

tmp_GE6bU1_e1071204c0649f22_Image.jpegمنبع تصویر: بلوک لندن

PS: چه چیزی باعث الهام شما در پیوستن به Blok London و شروع کلاسهای Pilates و یوگا شد؟

نه: من به یک لیگ الماس رفتم که یکی از بزرگترین مسابقات حرفه ای است که می توانید در دو و میدانی انجام دهید. من در آخرین لحظه دعوت شدم – از هفت نفر ششم شدم – و در آنجا ، سایر رقبا را نگاه کردم. برخی از آنها بهترین در جهان و دارندگان رکورد جهانی هستند ، بنابراین من مثل این بودم که “چه چیزی به دست من رسیده است؟ چطور من نمی توانم آنها را شکست دهم؟” بنابراین ، من فقط به یکی از Instagram های آنها رفتم و شروع به قدم زدن کردم. آنها تصویری را در حال انجام یوگا منتشر کردند ، بنابراین من فقط “یوگا منچستر” را در گوگل جستجو کردم و بلوک لندن ظاهر شد. سپس شروع کردم – به معنای واقعی کلمه ، در همان هفته که به کلاس پیوستم. من شروع به انجام یوگا ، پیلاتس و قدرت اصلی کردم. من فقط خیلی انگیزه داشتم.

سپس ، وقتی وارد محدودیت های COVID شدیم و Blok مجبور شد کلاس های حضوری را تعطیل کند ، من سریع به اینترنت رفتم. در اولین قفل ، من اصلاً هیچ آموزشی ندیدم. من فقط در رختخواب دراز کشیده بودم چون نمی دانستم چه کاری باید انجام دهم. اما این بار مثل من بود ، خوب ، من یک برنامه معمول دارم ، می توانم به این موضوع پایبند باشم.

PS: چرا تمرین متقاطع برای پرش سه گانه مهم است؟

نه: آموزش متقابل فقط به بیشتر کمک می کند. من همیشه جلسات بدنسازی و پیست را انجام داده ام ، اما این اولین بار است که واقعاً می توانم بگویم یوگا و پیلاتس را امتحان کرده ام و قطعاً تفاوت زیادی برای من ایجاد کرده است. من علاقه مند خواهم بود که ببینم چه زمانی رقابت می کنم ، آیا تفاوتی در عملکرد من وجود دارد یا خیر. من فکر می کنم یک تفاوت بزرگ وجود خواهد داشت.

همچنین از نظر ذهنی ، من با اولین قفل کردن بسیار دست و پنجه نرم می کردم ، بنابراین انجام کارهایی مانند یین یوگا ، که فقط 75 دقیقه از زمان کشش و هوشیاری می گذرد – این واقعا به سلامت روانی من کمک می کند. حالا که من در آن خط شروع آماده پرش هستم ، مثل اینکه خیلی ترسیده ام ، ترس آن را ندارم ، افرادی هستند که تماشا می کنند ، من در واقع می توانم خیلی بهتر تمرکز کنم. بله ، از نظر روحی و جسمی مزایای زیادی داشت.

PS: از زمان شروع منظم انجام پیلاتس و یوگا ، چه تغییراتی در احساس و حرکت بدن مشاهده کرده اید؟

نه: پرش سه گانه شامل این همه حرکت است. همه چیز در مورد حرکت است و حرکت را تا حد ممکن بزرگتر می کند – همچنین ، به نیروی هسته ای زیادی نیاز است. به محض شروع پیلاتس ، احتمالاً یک ماه دیگر ، وقتی مرحله پرش را انجام می دادم ، می توانستم خودم را خیلی بیشتر از گذشته در هوا نگه دارم. احساس ساده تر است – هر کاری که من انجام دادم احساس راحتی بیشتری داشت.

“به محض شروع به انجام پیلاتس … من می توانستم خودم را خیلی بیشتر از قبل در هوا نگه دارم. این احساس راحت تر است – هر کاری که می کردم احساس راحتی می کردم.”

اکنون که احتمالاً بیش از شش ماه است که این کار را انجام می دهم ، همه عناصر پرش سه گانه من بهبود یافته است. بنابراین فکر می کنم این فقط در بسیاری از مناطق به من نیرو می دهد زیرا من متوجه تمام اجزای مختلف بدن که هنگام پریدن استفاده می کردم نبودم. نه تنها به من کمک می کند تا بهبود پیدا کنم ، بلکه همه این کشش های وحشتناک ران را دارد ، بلکه فکر می کنم فقط به قدرت در بازوها ، هسته ، پاها – در همه جا کمک می کند.

PS: شما اشاره کردید که برنامه شبانه شما برای موفقیت شما مهم بوده است. چه چیزی در بر دارد؟

نه: من الان قبل از خواب عینکی می بندم که چراغ های آبی تلفن ها را از بین می برد ، سپس قبل از خواب نیز یوگا می کنم ، یک چای بابونه می نوشم ، شاید کمی کتاب بخوانم. مثل هر چیزی است که به نوعی از بین برود. من همچنین ژورنال خواهم کرد داشتن یک برنامه شبانه واقعاً به من کمک می کند.

PS: چگونه خود را برای تمرین آماده می کنید و در منطقه هستید؟

نه: من خودم خیلی با تمرین مبارزه می کنم. این یکی از بزرگترین ترسهای من هنگام وقوع محدودیتها بود زیرا من عاشق کلاسهای حضوری هستم که در آن می توانید انرژی دیگران را پس بگیرید. اما آنچه که من واقعاً از انجام آموزش با Blok دوست داشتم این بود [doing it via] بزرگنمایی و داشتن همه در آنجا. من همیشه آن را می پوشم ، بنابراین فقط مربی نیست ، بنابراین من می توانم همه را ببینم.

به این ترتیب می توانید ببینید که چهل نفر همه مثل من در اتاق های زندگی یا اتاق خوابشان تلاش می کنند – این باعث می شود که این تقویت بیشتر شود. همچنین ، بعضی اوقات سعی می کنم کمی استراحت کنم ، و مربی مانند “نائومی ، بیا”. هیچ پنهانی وجود ندارد ، حتی اگر روی بزرگنمایی باشد. اما موسیقی هم قطعاً کمک می کند. آنها لیست های پخش خوبی نیز دارند.

PS: آیا احساس می کنید آموزش در طی همه گیری به حفظ روحیه شما از طریق قفل کمک کرده است؟

نه: بله ، قطعاً من واقعاً خوش شانس بوده ام که دولت مرا به عنوان نخبه طبقه بندی می کند. من واقعاً فکر نمی کنم که این عادلانه باشد زیرا من برای همه بسیار متاسفم. من فکر می کنم همه باید بتوانند ورزش کنند ، اما من واقعاً سپاسگزارم که هنوز هم می توانم به پیست دسترسی داشته باشم و به سالن بدنسازی بروم. بنابراین ، این حس عادی بودن را به من می دهد زیرا با اولین قفل ، همانطور که گفتم ، من فقط نمی دانستم با خودم چه کنم. اگر آن موقع بلوک داشتم ، حداقل چیزی داشتم که فقط این فشار را به من بدهد.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>