چرا ممکن است بعد از واکسن COVID طعم فلزی داشته باشید

[ad_1]

زن جوانی با ماسک صورت واکسینه می شود ، ویروس کرونا ، covid-19 و مفهوم واکسیناسیون.  نمای نزدیک یک زن عصبی و دکترش با ماسک صورت و تزریق واکسن در مطب پزشک

پس از تزریق واکسن COVID-19 ، علائم خاصی شایع است. در آزمایشات بالینی ، 84 درصد از افرادی که واکسن Pfizer دریافت کرده اند در محل تزریق واکنش نشان داده اند و 63 درصد آنها خستگی را تجربه کرده اند. سردرد نیز نسبتاً شایع است و برخی از افراد ممکن است بدن درد داشته باشند یا حتی با افزایش پاسخ سیستم ایمنی بدن تب نیز داشته باشند. آنچه بسیار کمتر رایج است – و در واقع ، حتی در لیست کنترل و پیشگیری از بیماریها در لیست عوارض جانبی احتمالی موجود نیست – طعم فلزی بدنبال واکسیناسیون است.

جان A. Sellick ، ​​جونیور ، DO ، MS ، استاد پزشکی در بخش بیماری های عفونی در دانشگاه Buffalo-SUNY ، توضیح داد که تعداد کمی از افراد تقریباً با همه واکسن ها تغییر طعم را تجربه می کنند و COVID نیز از این قاعده مستثنی نیست. “ما ده ها هزار دوز واکسن BioNTech / Pfizer و Moderna و تعداد افرادی که گزارش کرده اند داده ایم. [a metallic taste] دکتر سلیک با اشاره به تجربه شخصی خود در زمینه واکسیناسیون و نظارت بر آن گفت:

تانیا موچی-الیوت ، دکتر ، مربی بالینی بیماری های عفونی و داخلی در دانشگاه نیویورک لانگون نیز گفت که موارد انگشت شماری از طعم فلزی گزارش شده است. “[It] به نظر می رسد گذرا است ، فقط یک یا دو روز طول می کشد و به نظر می رسد نادر است ، “دکتر موچی الیوت به POPSUGAR گفت.

آیا طعم فلزی بعد از واکسیناسیون باعث نگرانی می شود؟

این متخصصان توضیح دادند که مشخص نیست چرا برخی افراد پس از واکسیناسیون این علامت را تجربه می کنند. با این حال ، احتمالاً دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. “من گمان می کنم این بخشی از پاسخ” واگ “باشد – همان پاسخی که در انتظار تزریق به شما عرق ، برافروختگی و سبکی سر می دهد. [or] دکتر سلیک گفت.

نیتین دسایی ، مدیر عامل و مدیر ارشد پزشکی COVID PreCheck ، به POPSUGAR گفت که پس از دریافت دوز دوم واکسن Pfizer ، وی “یک طعم فلزی خنده دار” در دهان خود داشت. چند روز طول کشید و بعد از آن ، دکتر دسایی حال خوبی داشت.

البته خطای احتیاط هرگز ضرری ندارد. دکتر موچی الیوت گفت: اگر بعد از تزریق واکسن COVID-19 طعم فلزی در دهان خود احساس می کنید ، “تماس با پزشک و اطلاع دادن به آنها هیچ ضرری ندارد.” حداقل ممکن است ذهن شما را راحت کند.

زمان بندی نیز در این مورد بسیار مهم است. اگر طعم و مزه شما به عنوان عارضه جانبی واکسن تغییر کرده باشد ، باید بلافاصله بعد از تزریق واکسن اتفاق بیفتد. دکتر سلیک به POPSUGAR گفت: “اگر این اتفاق چند روز بعد رخ دهد ، به خصوص اگر همراه با از دست دادن بویایی باشد ، این یک علامت نسبتاً محکم از عفونت SARS-CoV-2 است.” در آن زمان ، شما باید با پزشک مراقبت های اولیه خود تماس بگیرید و آزمایش COVID-19 را انجام دهید.

POPSUGAR قصد دارد اطلاعات دقیق و به روز در مورد ویروس کرونا را به شما ارائه دهد ، اما جزئیات و توصیه ها در مورد این بیماری همه گیر ممکن است از زمان انتشار تغییر کرده باشد. برای آخرین اطلاعات در مورد COVID-19 ، لطفاً منابع WHO ، NHS و GOV.UK را بررسی کنید.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>